Infocameraman’s Blog

un blog pentru pasionatii de camere video

Unghiuri de filmare

unghiuri de filmare

Pozitia camerei fata de subiectul ales reprezinta unghiul din care cei din spatele televizorului vor percepe personajul sau actiunea. Uneori camera ii poate lua locul subiectului si poate filma ceea ce acesta simte si vede. Despre toate acestea imi propun sa vorbesc in acest curs.

Camera de filmat poate fii pozitionata in sute de feluri. Exista totusi cateva pozitii fundamentale.

frontal

CADRU FRONTAL acesta reprezinta cadrul normal, unghiul de filmare se afla la nivelul ochiului uman. Acest unghi reprezinta unghiul de filmare obiectiv si este intalnit des la stiri acolo unde realitatea este conceputa asa cu este ea in teren si nu interpretata de catre operator.

CADRU PLONJE acesta reprezinta unghiul de filmare deasupra unghiului normal, in plonjeu (de sus in jos). In aceasta situatie perspectiva liniara a cadrului se aplatizeaza. Acest unghi de filmare este utilizat atunci cand se doreste minimalizarea subiectului sau a actiunilor acestuia, el se mai numeste si “ochi de pasare”. Acesta deja este un unghi subiectiv si trebuie utilizat doar daca se cunosc foarte bine repercursiunile acestui mod de abordare

CADRU CONTRA-PLONJE acesta reprezinta unghiul de filmare sub nivelul normal al ochilor, contra plonjat (de jos in sus). In aceasta situatie perspectiva liniara este exagerata, personajul se supradimensioneaza, actiunile lui sunt exagerat glorificate. Folosirea lui creeaza impresia de triumf si la fel ca si plonje-ul este un unghi subiectiv. El se mai numeste si “piciorul broastei” . Unghiurile neobissnuite nu trebuie banalizate, ele trebuie folosite cu mult discernamant si doar acolo unde este cazul

CADRU PROFIL este reprezentarea pozitionarii camerei de filmat la peste 45 de grade stanga sau dreapta liniei vizuale a personajului. Folosirea lui se face doar atunci cand se doreste demascarea unor detalii care inconjoara personajul si care nu pot fii vizuale din perspectiva cadrului frontal

contra  plonje

contra  plonje 2

In urmatorul curs ve-ti putea descoperii secretele miscarii camerei de filmat

Andrei Marina

super plonjeplonje

Iulie 4, 2009 - Posted by | Cursuri Video | , , , , , ,

19 comentarii »

  1. da,e un pct de vedere si asa putem spune e ok,sunt de acord

    Comentariu de sgubeanu | Septembrie 16, 2009 | Răspunde

  2. asa sunt si in manualele de specialitate nu le-am inventat noi

    Comentariu de infocameraman | Septembrie 29, 2009 | Răspunde

  3. Buna ziua , va rog sa imi dati un sfat . Am cumparat un Canon XHA1s , pe care il folosesc pentru filmari SD .Dar in cazul unei filmari HD nu cunosc nici un program cu ajutorul caruia sa transfer mini DV-ul in computer si eventual sa il prelucrez . E posibil ca CS4 sa poata face acest lucru si daca da atunci care este formatul compatibil si eventual care sunt setarile recomandate ? In momentul de fata nu imi permit sa achizitionez – Canon Console iar de la Canon Romania la intrebarea de mai in sus mi-a raspuns (PRIN MAIL) robotul … IN CAZUL IN CARE AVETI PROBLEME CU o VIDEOCAMERA CANON LUATI LEGATURA CU CENTRELE NOASTRE DE RAPARATII … Foarte probabil ca nu stiu sa citeasca au nu inteleg limba Romana … V amultumesc anticipat !!!

    Comentariu de Ioan | Noiembrie 16, 2009 | Răspunde

    • Se poate. Adobe Premiere CS4 poate captura in hd, cat priveste setarile cand deschizi programul ai de ales formatul in care vrei sa iti creezi proiectul sd sau dh alegi unul potrivit pentru captura ta si cred ca merge. trebuie sa experimentez ca sa-ti dau un raspun mai exact. eu insa lucrez in hd la serviciu doar ca folosesc imagini de pe carduri sxs trase cu sony ex1 iar pentru editare folosesc Canopus Ediuscare face editarea in hd destul de usoara. colegul meu Raul a folosit si Sony Vegas pro poate te ajuta el cu acest program eu nu il folosesc sau nu l-am folosit decat f putin si nu stiu multe despre el Daca vrei ai multe detalii despre edius te pot ajuta cu mare placere

      Comentariu de videotm | Noiembrie 16, 2009 | Răspunde

    • vezi ca in menu ai o optiune down convert, optiune care iti transforma hdv-ul in DV. Deci la iesire vei avea semnalul video in format DV

      Comentariu de octav | Noiembrie 24, 2009 | Răspunde

  4. Da e posibil ca CS4 sa faca mai tot ce vrei…si felicitari pentru camera care o ai ai o camera buna. Poti filma HDV cu camera ta nu HD asta sper sa nu te dezamageasca oricum e bine si eu lucrez tot cu un HDV Sony Z7 si sunt multumit de ce scoate …acuma na eu prefer camerele de umar si asta e una din supararile mele🙂 .Diferenta dintre HDV si HD este ca HDV are 1440 pe 1080 iar HD are 1920 pe 1080.Sa iti raspund si la chestia cu CS4 se face o schimbare din proiect si facidin proiect 4:3 faci in 16:9 hdv. Daca mai ai intrebari nu ezita.

    Comentariu de infocameraman | Noiembrie 16, 2009 | Răspunde

  5. credeam ca la contra plonje ii zice racursi.
    Original raccourci.

    Comentariu de aaa | Noiembrie 19, 2009 | Răspunde

    • da ai dreptate numai ca este mai putin cunoscut si majoritatea stiu de „contra plonje” in general cameramanii din TVR mai folosesc raccourci.E bine sa stii cam toate denumirile ca nu stii cand te lovesti de ele

      Comentariu de infocameraman | Noiembrie 20, 2009 | Răspunde

      • Termenul corect este „contraplonjeu” sau „low-angle”. Raccourci este folosit abuziv si incorect, probabil din spirit de turma.
        Culmea e ca termenul are o referinta culturala, dar una gresit inteleasa. „Raccourci” se refera la tehnica lui Mantegna din faimosul tablou „Hristos mort”, in care, in contrast cu traditia, l-a pictat pe Isus in perspectiva. Cu toate astea, „raccourci”, desi este folosit de operatorii romani pentru a desemna perspectiva respectiva, insemna ceva mult mai pamantesc si amuzant, si anume faptul ca Mantegna a ales sa incalce legile perspectivei si sa „scurteze” (raccourcir in franceza) picioarele personajului in asa fel incat sa nu avem un tablou in care o treime este ocupata de talpile Mielului lui Dumnezeu.
        Asta daca vrei sa te distrezi putin cand mai auzi vreun teverist spunand „racursi”.

        Comentariu de Nae | Octombrie 31, 2010

      • Cum spuneam Nae vad ca multa lume stie ca tvr-isti folosesc aceasta denumire eu unu sunt pentru contraplonjeu …asa am invatat ,asa scrie in cartzi…asa folosesc.Ma bucur ca pe blog intra pasionatzi cu esti tu Nae.Bafta🙂

        Comentariu de infocameraman | Noiembrie 1, 2010

  6. O intrebare daca in timisoara exista cursuri pentru cameramani , si daca se elibereaza o diploma recunoscuta de stat vreau sa imi fac si eu pfa pentru a castiga si eu o paine cinstita :d multumesc

    Comentariu de ovidiu | Noiembrie 30, 2009 | Răspunde

    • Mai sincer eu nu cunosc sa fie cursuri adevarate de cameramani insa pentru o diploma nu sunt sigur ca iti ofer o informatie corecta dar ar trebui sa intrebi la Casa studentilor acolo am auzit eu ca la un momentdat se faceau ceva cursuri soldate cu diplome. Dar na nu e o informatie verificata nu sunt sigur asa am auzit eu odata

      Comentariu de videotm | Decembrie 1, 2009 | Răspunde

  7. Cel mai simplu si rapid, metoda testata deja http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=540626

    Comentariu de Radu | Decembrie 4, 2009 | Răspunde

  8. Pentru videotm ! Va salut cu respect, sunt din Bucuresti, si am descoperit acest blog din intamplare,cautand date despre o camera. Sunt si eu in bransa – sa zic asa- filmez la evenimente speciale si vreau sa va felicit de existenta voastra pe internet. Bafta multa ! Cu respect, Petre

    Comentariu de Petre Miuta | Februarie 20, 2010 | Răspunde

    • Mersi mult pentru vizita si urari. Incercam si noi pe cat ne permite timpul sa ajutam cat putem colegii din breasla,fie ei profesionisti sau amatori. Urmarestene in continuare.

      Comentariu de videotm | Februarie 22, 2010 | Răspunde

  9. cine ma poate ajuta si pe mine cu un sfat ?
    Am o filmare SD de la nunta si as vrea sa stiu daca o pot transforma in HD ?? Exista vreun program sau vreun centru specializat ?

    Multumesc!

    Comentariu de Carmen | Octombrie 22, 2012 | Răspunde

  10. Din HD poti sa faci SD , dar invers nu , pentru o filmare hd trebuie sa ai si o camera HD , DECI NU SE POATE !

    Comentariu de corneliu | Aprilie 20, 2013 | Răspunde

  11. salut doresc sa achizitionez un blitz pt un aparat foto d90 nikon pt a face poze la evenimente gen nunta ce ma sfatuiti sa-mi iau dispun doar de 600 lei am gasit ceva la 499 lei Nissin Digital Speedlite Di622 Mark II – blit pentru Nikon TTL II
    dar am vazut numai pareri negative astept un rsp. de la voi poate ma ajutati. Va multumesc

    Comentariu de FISH | Mai 1, 2013 | Răspunde

  12. salut am o camera sony hxr mc2000e dorescsa pun un filtru ce imi recomandati va multumesc

    Comentariu de FISH | Iunie 22, 2013 | Răspunde


Lasă un răspuns

