Infocameraman’s Blog

un blog pentru pasionatii de camere video

Panasonic AF100 – Micro Four Thirds

Cei de la Panasonic au reusit performanta sa se ia la intrecere cu cei de la Sony, reusind sa nascoceasca un nou model de camera cu obiectv detasabil. Aici fiind vorba, de noul model Panasonic AF100 care trebuie sa se ia la „tranta” cu Sony NEX VG10.Diferenta intre ele consta in pret, cea de la Sony fiind simtitor mai ieftina decat gaselnita celor de la Panasonic care cer pe camera 4,995 de dolari. Ma intreb daca producatorii de camere intreaba inainte un cameraman ce vrea de la o camera, dar incep sa ajung la concluzia ca nu se face acest lucru. Poate o sa fiu prea aspru la ce am sa spun, dar incerc sa ma imaginez cu ea in mana… e ca si cum ai tine un butuc cu obiectiv, in mana (parere personala) Am mai filmat cu Panasonic si camere de umar care sunt ok ,dar si cu handy-uri care nu sunt deloc ergonomice… sunt foarte greu de tinut in mana sau mai bine zis, incomod. Dar sa trecem peste partea critica si sa vedem cu ce se lauda aceasta camera. Aşa cum poate că v-aţi dat seama, în faţa senzorului vor putea fi fixate noile obiective compatibile cu aparatele foto Micro Four Thirds de la Panasonic. Ideea nu este nouă, aparatul Sony NEX-VG10 fiind prezentat de producătorul nipon în luna iulie. Senzorul este capabil să înregistreze în formatele 1080/60i sau 1080/30p cu compresie AVCHD. Camera poate filma cu o rezolutie full HD (1920 x 1080 pixeli) sau HD (1280 x 720 pixeli)la frecvente de 60, 50, 30, 25 sau 24 cadre / sec, comprimate AVC/H.264.

Camera dispune de doua microfoane incorporate (stereo) si codifica sunetul 48 KHx/16 biti pe canal si suporta LPCM/Dolby-AC3.  Camera este compatibilă şi cu obiectivele Four Thirds, cu adaptorul de rigoare. Utilizatorul are la dispozitie doua sloturi SD ,iar salvarea videoclipurilor se face pe carduri SDHC / SDXC.

Raul Mihuta

Septembrie 23, 2010 - Posted by | Camere video | ,

9 comentarii »

  1. Iti dau dreptate 100% in privinta aspectului. Asta a fost unul din motivele pentru care am renuntat sa cumpar HMC151, pur si simplu arata ca o jucarie cu butoane de plastic. Parca au angajat designeri de la colhoz :)) Oricum parerea mea e subiectiva, fiecare cu gusturile sale (in privinta calitatii imaginii nu comentez).
    Gresesti insa in privinta pretului. Si eu am crezut ca e aproximativ 10.000$ insa de curand se stie din mai multe surse oficiale ca pretul va fi cam 5.000$ in SUA. Fara lentila. La noi, 5000 euro, fara tva.
    Din primele impresii pare ca va fi o camera cu adevarat interesanta. Are mult mai multe optiuni decat Sony NEX VG10. Daca va pastra acest pret sincer va da o lovitura serioasa competitiei. Insa trebuie sa apara si specificatiile, si sa vedem niste cadre trase cu ea. Cred ca ce o dezavantajeaza fata de calitatea unui VDSLR este de fapt rata de 24mbps al codecului AVCHD.

    Comentariu de creativeimagestudio | Septembrie 24, 2010 | Răspunde

  2. Pai da dar sa dai 5000 de dolari pe un butuc macar astia de la Sony iti dau un obiectiv la el (70-200mm)ce-a ce e un avantaj eu am vazut imagini trase cu Sony NEX VG10 si nu arata rau …bine sta extrem de prost la lumina am vazut niste comentarii pe situri straine.Dar cum ziceam ….timpul isi va spune cuvantul cu fiecare camera.🙂

    Comentariu de infocameraman | Septembrie 24, 2010 | Răspunde

  3. Sa va spun un lucru referitor la ,,Ma intreb daca producatorii de camere intreaba inainte un cameraman ce vrea de la o camera, dar incep sa ajung la concluzia ca nu se face acest lucru.” deci intentionat se face treaba asta… si va spun si de ce😛. Deci, daca un producator de camere ar vorbi si ar face camera perfecta pentru multi cameramani dintre noi, toti am lua acel model de camera ,,perfecta dupa gusturile noastre” si nu am ,,incerca” si alte modele. De pilda, avem exemplul celebrului, renumitul, extraordinarul si legendarul Sony Vx2100 care inca il foloseste mai mult de jumatate de glob :D… a fost fabricat timp de 5 ani O_O… iesind din fabricatie in 2009 O_O cu pretul schimbat pe stock-urile existente si pana in ziua de azi… la fel identic a fost si cu Windows Xp (s-a vrut sa se creeze un windows trainic, placut si folosit de toata lumea) pana si astazi 70% din utilizatori inca il mai folosesc si chiar daca se ,,lupta” cei de la Microsoft sa-l ,,anihileze” mai au de luptat inca cativa ani😀. Si aici vroiam sa ajung, ca modelul ,,cat mai perfect pentru noi cameramani” nu va exista niciodata (fiind in defavoare pentru producatori)… deci tot in defavoarea noastra va fi sa alegem ,,modelul personal cel mai potrivit pentru noi”. Lumina buna si cat mai multe articole.

    Comentariu de butoias2007 | Septembrie 24, 2010 | Răspunde

    • Mai ce sa spun …s-ar putea sa ai dreptate la ce zici…la noi totul e comercial …sa se vada cat mai mult ….nu se mai face calitate se renunta cat mai mult la dur-aluminiu in body-ul camerelor.Toate camerele ce au iesit in ultima vreme si ma refer la camere de umar toate au body-ul din plasti frate …e adevarat ca sunt mult mai usoare dar nu stim cat vor rezista in timp.Prima mea camera cu care am filmat in TV a fost un KY-15 JVC care avea 12 kg si sincer nu ma deranja foarte tare pentru ca era foarte stabila si fiabila camera aia a rezista 11 ani de zile nu cred ca in ziua de azi se mai fac camera care sa reziste macar la jumatate din durata.Am avut o frustrare sincer in momentul in care am fost oarecum obligat de tehnica sa filmez cu un handycam.Acum filmez cu un Sony Z7 de care nu sunt foarte multumit are foarte multe minusuri dar in curand o voi schimba si voi primi un Sony PMW 320K de fapt am primito ma joc cu ea dar nu am scoso pe teren …este o diferenta de la cer la pamant si sunt bucuros ca o sa am o camera noua si pe deasupra de umar.Oricum am sa va spun impreseia mea despre ea dupa primele materiale filmate.Bafta baietzi si cum zice „butoias2007” LUMINA BUNA !!!

      Comentariu de infocameraman | Septembrie 24, 2010 | Răspunde

      • Si din nou ajung ,,ce bine era pe vremuri” (vremuri care eu nu le-am prins :D)… cand se tragea cu Panasonic M50-ul (care era super premium la aceea vreme) cand se faceau camere mari, rezistente, cai de lupta in orice situatie si la rece si la frig, in orice conditii ele isi faceau datoria din plin. Acuma, mi-a si zic un ,,veteran” din tv : ,,in ziua de azi, e mult mai usor decat pe vremuri”… si partial chiar i-am dat dreptate, poate ca e mai usor, dar tot trebuie ,,sa stii” cum s-ar zice pentru ca aparatele, camerele sunt tot mai complicate, setari, reglaje… care trebuie sa fie facute. Impresionant JVC-ul ,,vintage” 11 ani O_O asta da !. De z5 si z7 am auzit lucruri bune … fata de Fx7 vs Fx1 vs Fx1000 eu zic ca sunt mai bune, nu🙂 ?

        Comentariu de butoias2007 | Septembrie 24, 2010

  4. da foarte adevarat nu se mai fac lucru de calitate ca pe vremuri cuma totul e trecator. ma bucur sa gasesc un blog cu oameni asa de imparimiti de mult cautam explicati la camera dar mai greu in Romania.Mult noroc

    Comentariu de irisul | Septembrie 25, 2010 | Răspunde

  5. Da si eu am fost multumit de JVC-ul meu …i ziceam BABA ca era batran …tin minte ca am fost la o filmare in Serbia mai precis Varset(Vrsac)prin 2005 ceva de genul asta si eu inca mai aveam JVC-ul pe SVHS :)))))…eram la „Festivalul Fanfarelor” si erau veniti cameramani de la televiziunile din Serbia dar si din Ungaria si era deja facuta trecerea de la SVHS la DVCAM de multa vreme …si au venit totzi cameramani sa se uite la „religva” mea si erau uimtzi sa vada o camera asa de veche instare asa buna …mai bine zis in stare de functonare …dar na in acelas an am si schimbat camera pe un Sony handycam ….si mia fost foarte ciudata trecerea.Apropo mai erau panasonic MS4 care a fost o eroina a televiziunior romanesti la vremea ei, mai toti erau bucurosi cand aveau o asemenea camera ( http://www.donedeal.ie/for-sale/cameras/1526893) un link sa vezi cum arata. Hai bafta si ne auzim

    Comentariu de infocameraman | Septembrie 25, 2010 | Răspunde

  6. Irisul …bine ai venit!!!

    Comentariu de infocameraman | Septembrie 25, 2010 | Răspunde

  7. Trebuie totusi sa tinem cont si de evolutia tehnologiei din zilele noastre. Pe vremea VX-ului era putina concurenta. Dar ca orice pe lumea asta, nu toata lumea a fost incantata de VX. Unii au ales Panasonic DVX100, de exemplu. Concurenta era mult mai putina atunci. Acum ai de unde alege, insa din cauza diverselor oferte si a tehnologiei care avanseaza mereu, nu te poti hotari care e mai buna pentru ca apare alta imediat, care are inca 2,5 optiuni in plus, si ceva marketing pe deasupra. Nu va amagiti, nu exista produs perfect.

    Comentariu de creativeimagestudio | Septembrie 29, 2010 | Răspunde


Lasă un răspuns

